Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe kan je een Creative Europe aanvraag doen?

Hoe start je?

Aanvraag indienen in 2 stappen

 

1. Maak jouw EU-Login-gebruikersaccounts aan & registreer jouw organisatie

  • Om het indieningssysteem (de enige manier om een aanvraag in te dienen) te gebruiken, moet ieder betrokken partner in het aanvraagdossier (projectleider én deelnemende projectpartners) elk apart een EU-Login-gebruikersaccount aanmaken.  Via deze EU-login heb je toegang tot de vereiste kanalen om je aanvraag te ontwikkelen (partners zoeken), te schrijven en te redigeren en uiteindelijk in te dienen.
  • Met deze EU-Login-account kan je jouw organisatie registreren in het Deelnemersregister (Participant Register, de online databank van de Europese Commissie).
  • Eenmaal  de registratie voltooid, ontvang je voor je organisatie een 9-cijferige deelnemersidentificatiecode (PIC).

 

2. Het indienen van de aanvraag

  • Ga naar het Electronic Submission System via de themapagina SEARCH FUNDING & TENDERS
  • Dien je aanvraag in 4 delen als volgt:
    • Deel A vereist de administratieve informatie over de aanvragende organisaties (toekomstige coördinator, begunstigden, verbonden entiteiten en geassocieerde partners) en de samengevatte begroting voor het voorstel. Vul dit deel direct online in. 
    • Deel B betreft de toelichting over het voorstel van actie/project en de inhoud ervan. Download het verplichte word-sjabloon van het indieningssysteem, vul het in en upload het als een PDF-bestand
    • Deel C bevat aanvullende projectgegevens, die ook direct online worden ingevuld. 
    • Bijlagen. Upload alle gevraagde bijlagen (Annexen) als PDF-bestand.

Technische & Inhoudelijke vereisten

  • Alle inhoudelijke details lees je in het Call document (Engels).
  • De Online Handleiding bevat links naar FAQ's, details over de procedures en meer technische instructies.
  • De aanvraag moet de paginagrenzen respecteren; overtollige pagina’s worden niet gelezen en komen dus niet in aanmerking.  
  • Documenten dienen in de juiste categorie te worden geüpload. Zo niet, kan de aanvraag als onvolledig en bijgevolg onontvankelijk worden beschouwd. 
  • De aanvraag moet vóór de uiterste indieningsdatum worden verzonden. Na deze termijn is het systeem gesloten en zijn de aanvragen niet meer gewettigd. 
  • Eenmaal de aanvraag is ingediend, ontvang je automatisch een e-mailbevestiging (met datum en tijdstip van je aanvraag). Indien je die bevestiging per e-mail niet ontvangt (Check ook jouw ‘Ongewenste emailbox'), betekent dat je aanvraag NIET is toegekomen. Dien dan meteen een klacht in, wanneer je denkt dat dit te wijten is aan een technische fout in het indieningssysteem via het contactformulier van de IT Helpdesk